Repülőjegy Általános Szerződési Feltételek

Repülőjegy foglalási feltételek a Morea Kft. weboldalain

A www.morea.hu és a www.lcc-morea.com honlapokon(továbbiakban: Morea weboldalak) történő repülőjegy foglalással és a vonatkozó díjak megfizetésével fuvarozási szerződés jön létre az érintett légitársaság és az utas között, melyet a Morea Kft. (székhely:1056 Budapest, Irányi u. 10, MKEH regisztráció U-000084, adószám: 12107063-2-41), mint bizományos közvetít. A Morea Kft. beszedi a légitársaságokat illető fuvardíjat, illetékeket és díjakat. A közvetítési tevékenységért a Morea Kft-t szolgáltatási díj illeti meg.

1. Repülőjegy foglalása

A Morea weboldalak a világméretű foglalási rendszerek és egyes légitársaságok adatbázisában nyilvántartott repülőjáratokat, repülőjegy árakat, illetékeket és díjakat jelenítik meg.

A Morea weboldalakon kizárólag budapesti vagy bécsi kiindulású repülőutakra foglalható repülőjegy. Egyéb útvonalak foglalása esetén kérjük, forduljon munkatársainkhoz.

Technikai okokból nem lehetséges repülőjegyek hitelkártyával történő megvásárlása hétköznapokon 17 óra és 24 óra között, valamint péntek 17 óra és vasárnap 23 óra 59 perc között. Ezekben az időszakokban repülőjegy foglalása csak személyes jegyátvétel opció választásával foglalható le.

1.1. Foglalási és tranzakciós díjak

A Morea weboldalakon befoglalt és megvásárolt repülőjegyek után a Morea Kft. európai úti célra szóló turista jegy esetén 4.000 Ft, bármely úti célra szóló business jegy, illetve Euórpán kívüli turista jegy esetén 6.000 Ft szolgáltatási díjat számít fel. Ezt az összeget a visszaigazolt ár már tartalmazza.

Személyes jegyátvétel esetén irodánk személyes ügyintézési díjat számol fel, melynek összege további 2.500 Ft/fő. Ezt a visszaigazolt ár nem tartalmazza!

A Morea Kft. szolgáltatási díja a jegykiállítást követően nem visszatéríthető!

1.2. Visszaigazolások

A repülőjegy foglalás elkészítésénél a rendszer automatikus visszaigazoló e-mailt küld az ügyfél által megadott címre.

Amennyiben ez a visszaigazolás nem érkezik meg a foglalás után legkésőbb hat órával, javasoljuk, lépjen kapcsolatban irodánkkal.

Az e-mailek fogadása az Ügyfél felelőssége, irodánk ezért nem vállal felelősséget.

1.3. Dupla foglalás

Amennyiben az ügyfélnek ugyanazon útvonalra és/vagy időpontokra több foglalása is van, a légitársaságoknak joga van az ilyen dupla foglalásokat figyelmeztetés nélkül törölni. Az ebből eredő károkért irodánk nem vállal felelősséget.

1.4. Foglalás ellenőrzése

Minden esetben az ügyfél felelőssége a foglalás lezárása és a fizetési tranzakció lebonyolítása előtt a foglalás minden részletének ellenőrzése. Különösen fontos a dátumok, útvonal, érkezési és indulási időpontok, valamint az utas nevek ellenőrzése.

Bármelyik adat téves megadásából eredő kárért a Morea Kft. felelősséget nem vállal!

1.5. Online utasfelvétellel (check in) kapcsolatos rendelkezések

Az ügyfél felelőssége meggyőződni arról, hogy a megvásárolt útvonalon a légitársaságok előírják-e kötelezően az online utasfelvételt (check in) az adott repülőjárat(ok)ra. Az ellenőrzés elmulasztásából eredő esetleges többletköltségekért a Morea Kft. nem vállal felelősséget.

Az ügyfél felelőssége az online utasfelvétel (check in) elvégzése azokban az esetekben, ahol ezt a légitársaság kötelezően előírja.

1.6. Utas adatok megadása

Az adatok pontos megadása az ügyfél felelőssége. Helytelen adatok megadásából (akár csak a vezetéknév és a keresztnév megadásából) származó károkért a Morea Kft. nem vállal felelősséget.

Az utasok adatait az érvényes és az utazáshoz használt dokumentumban (útlevél, vagy személyi igazolvány) szereplő módon kell megadni. A légitársaságok megtagadhatják a fuvarozást, amennyiben az azonosításra használt dokumentumban és a repülőjegyben eltérő adatok szerepelnek.

KIEMELTEN FELHÍVJUK ÜGYFELEINK FIGYELMÉT, HOGY A NEVEK BEÍRÁSA SORÁN NE HASZNÁLJANAK ÉKEZETEKET! EMELLETT FONTOS, HOGY AZ ESETLEGES EGYÉB TITULUSOKAT, MINT PL. „DR”, MINDIG A VEZETÉKNÉV MEZŐBEN, A VEZETÉKNÉVTŐL EGY ÜRES KARAKTERREL ELVÁLASZTVA ADJÁK MEG.

Utólagos névmódosításra az elkészült foglalásokban nincs lehetőség.

1.7. Érvényes úti okmányok és vízumok megléte

Az utazáshoz szükséges dokumentumok biztosítása az utasok felelőssége. A Morea Kft. nem vállal felelősséget, amennyiben az utazás a szükséges dokumentumok, vagy vízum hiányában meghiúsul és nem is ellenőrzi azok érvényességét, illetve meglétét.

A nemzetközi előírások általában a visszaérkezés dátumát követő további 6 hónapos érvényességet írnak elő az okmányok (útlevél, személyi igazolvány) esetében.

Irodánk (az ügyfél kérésére) szívesen nyújt tájékoztatást a tervezett utazáshoz szükséges esetleges vízumokról, valamint segítünk a vízum beszerzésében is.

Felhívjuk figyelmét, hogy Európán kívüli utazás esetén a jegy megvásárlása addig nem lehetséges, amíg irodánk részére az alábbi adatok megadásra nem kerülnek:

  • utas állampolgársága
  • születési ideje
  • útlevél kiállító ország és hatóság
  • kiállítási és lejárati idő

1.8. Kapcsolattartó személy adatai

A foglalási rendszer lehetőséget biztosít kapcsolattartó személy megjelölésére. A Morea Kft. minden értesítést a kapcsolattartó személy számára, a foglalási rendszerben megadott e-mail címre, illetve telefonszámra továbbít. Ezen értesítések utasoknak történő továbbításával kapcsolatban semmiféle felelősséget nem vállal.

2. A foglalások és repülőjegyek módosítása és visszatérítése

A foglalások, illetve a már kiállított repülőjegyek kizárólag a légitársaságok előírásainak megfelelően módosíthatók, vagy válthatók vissza. A foglalásokban az útvonal és az utasok neve nem módosítható.

A legfontosabb feltételekről a foglalási rendszer a foglalások készítése közben tájékoztatást ad.

A repülőjegyek módosítása, visszatérítése külön szolgáltatásnak minősül, melyért a légitársasági díjakon felül a Morea Kft. 5.000 Ft / jegy módosítási/lemondási díjat számít fel légitársaságtól, desztinációtól és utazási osztálytól függetlenül.

Amennyiben az utas oda-vissza jeggyel rendelkezik, és a jegy valamely szakaszát nem használja fel ("no-show"), úgy a légitársaság automatikusan törli a jegyhez tartozó foglalást, és a további szakaszoknál megtagadhatja az utas szállítását!

3. Fizetési lehetőségek

Hitelkártyás fizetés esetén a légitársaságok forinttól eltérő valutában is benyújthatják terhelésüket. Az ebből eredő árfolyam különbözetért nem vállalunk felelősséget.

Felhívjuk figyelmét, hogy a fapados légitársaságok a repülőjegy árán és a repülőtéri illetéken felül bankkártya tranzakciós díjat is felszámolhatnak!

Fapados repülőjegy vásárlása technikai okokból csak hitelkártyás fizetéssel történhet.

3.1. Online bankkártyás fizetés

Bankkártyával történő fizetés az OTP Bank Nyrt. által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő rendszerén keresztül történik.

A Morea weboldalakon az alábbi kártyatípusokkal tud fizetni:

  • Visa (dombornyomott)
  • MasterCard (dombornyomott)
  • American Express
  • Electron (nem dombornyomott), kibocsátótól függően – ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet internetes áruházunkban Electron kártyájával. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz.

Felhívjuk figyelmét, hogy előfordulhat, a légitársaságok a fizetés időpontjában először csak zárolják a fizetendő összeget, a tényleges fizetés később, gyakran csak több nap után történik meg.

Felhívjuk figyelmét, hogy bankkártyás fizetés esetén a fizetést követően a repülőjegy azonnal kiállításra kerül, és ezek után a repülőjegyhez tartózó légitársasági feltételek érvényesek!

3.2. Fizetés banki átutalással vagy banki befizetéssel

Amennyiben ezt a fizetési módot választja, kérjük az utalást az alábbi bankszámlaszámra teljesítse, legkésőbb a foglaláskor megadott jegykiállítási határidő előtt 24 órával:
CIB Bank Zrt.: 10700024-04313201-51100005 (Morea Kft.)

A közlemény rovatba kérjük írja be a visszaigazoláskor kapott hatjegyű foglalási kódot és a "repülőjegy" megjegyzést. Az összeg beérkezése után kiállítjuk a repülőjegyet, amennyiben a beérkezés a visszaigazolásban feltűntetett jegykiállítási határidőn belül történt.

A repülőjegye(ke)t a foglalásban megadott e-mail címre juttatjuk el.

3.3. Készpénzes vagy bankkártyás fizetés irodáinkban

Személyes átvétel esetén irodánk Személyes Ügyintézési Díjat számol fel, melynek összege 2.500 Ft/fő. Ezt a visszaigazolt ár nem tartalmazza!

Repülőjegyét személyesen készpénzzel vagy bankkártyával tudja kifizetni alábbi irodáinkban:

Morea Travel – Irányi utca

1056 Budapest, Irányi u. 10.

Nyitva tartás:
Hétfő - csütörtök: 09.00 - 17.30, péntek: 09.00 - 17.00

Morea Travel – Morea Business Center

1056 Budapest, Szarka utca 1., irodaház első emelet

Nyitva tartás:
Hétfő - csütörtök: 09.00 - 17.30, péntek: 09.00 - 17.00

Morea Travel – Morea Holiday Center

1056 Budapest, Nagy Ignác utca 16. I.em./2.

Nyitva tartás:
Hétfő - csütörtök: 09.00 - 17.30, péntek: 09.00 - 17.00

Kérjük, hogy repülőjegyét a visszaigazolásban feltűntetett jegykiállítási határidő letelte előtt szíveskedjen kifizetni irodánkban! Ellenkező esetben a légitársaság automatikusan törli a foglalást.

4. Repülőjegy átvétele

A befoglalt és a jegykiállítási határidőn belül kiegyenlített repülőjegyeket irodánk a foglalásban megadott átvételi mód szerint kézbesíti. Ennek esetleges költségeit, a végszámla összegéhez hozzászámítjuk.

Átvételi lehetőségek:

4.1. Elektronikus jegy e-mailben (e-ticket)

A repülőjegy a fizetést követően elektronikus jegy formájában e-mailben kerül elküldésre.

4.2. Személyes átvétel

Személyes átvétel a választott Morea Utazási Irodában.

5. Számlázás

A megrendelt szolgáltatásról a számla, a számlázási adatoknál megadott címre kerül kiállításra. Utólagos számlamódosításra 2 500 Ft külön eljárási díj ellenében van lehetőség.

A számla elektronikus jegyátvétel esetén, postai úton, személyes jegyátvétel esetén irodánkban kerül átadásra.

6. Egyéb rendelkezések

A Morea Kft. fenntartja a jogot, hogy a felhasználó szándékos tevékenységével okozott kárt megtéríttesse.

Foglalással kapcsolatos probléma esetén az alábbi elérhetőségeken állunk rendelkezésre:

E-mail: online@morea.hu (hétköznap 8 és 18 óra között)
Telefon: +36 1 429-2000 (hétköznap 8 és 18 óra között)


Utolsó frissítés dátuma:
2011. február

Ügyeleti telefonszám: +36 20 573 7266

Az ügyeletei telefonszám kizárólag a MOREA Travel irodájában készült foglalások munkaidőn kívüli, sürgős megoldására szolgál! Kérjük egyéb esetekben forduljanak kollégáinkhoz nyitvatartási időben

Cím: 1088 Budapest, Rákóczi út 1-3. East-West Business Center
Telefon: +36 1 429-2000
Fax: +36 1 429-2006
E-mail: morea@morea.hu